Itinerari 2 Espais d’aprenentatge a l’educació infantil.

Nom de l’activitat

Espais d’aprenentatge a l’educació infantil.

Nom dels formadora

Montse Vela i Ribes

Descripció

 

 

 

 

Per obtener l’èxit acadèmic i social de l’alumnat hi ha diferents camins per arribar-hi, un d’ells és el treball per espais. Però quina diferència hi ha entre racons, espais, ambients i laboratoris? Com organitzar la nostra escola? Oferim als infants i joves aprenentages per la societat del s. XXI? En el curs reflexionarem i dissenyarem espais que afavoreixin l’autonomia.

Cal portar una fotografía d’un espai d’aprenentage de l’escola on es treballa en USB i en paper ( DNA-4)

Objectius

 

 

  • Reflexionar entorn als espais d’aprenentatge i les metodologies globalitzades i competencials.
  • Dissenyar espais d’aprenentage que oferexin una educación infantil de qualitat.

Continguts

 

 

 

  • Formes d’organitzar-nos: racons, ambients, laboratoris, ESPAIS.
  • Rol de l’adult i l’infant.
  • Materials i jocs en els espais
  • L’estètica i l’aprenentatge en els espais.
  • Els reptes i la pedagogia de la pregunta.
  • Aspectes claus per la qualitat de l’ed. Infantil.
  • Autonomia: física, emocional i cognitiva.

Pla d’avaluació de l’activitat

 

 

 

  • Participar de forma activa en les dinàmiques i en els diàlegs pedagògics.
  • Mostrar interès pels referents pedagògics que argumenten el treball per espais.
  • Dissenyar conjuntament espais pedagògics.

Nivell educatiu

Infantil

Esdeveniments propers

No hi ha esdeveniments pròxims.