Itinerari 12 STEAM a les aules

Nom de l’activitat

STEAM a les aules

Nom dels formadors/es

Esther Pintó

Anna Jiménez

Descripció

 

 

 

 

 

 

Què vol dir treballar STEAM? És una forma de treballar diferent? Què incorpora de novedós en la nostra docència? Les  STEAM aporten una mirada en la que les ciències, la tecnología, l’art, l’enginyeria i les matemàtiques prenen el protagonisme en els continguts, la nostra manera de fer i les perspectivas socials de futur.

En definitiva, explicar l’educació STEAM entesa com la generació d’oportunitats educatives, per a tots, per millorar en una área de competència global.

 

Objectius

 

 

 

 

 

 

  • Donar a conèixer metodologies propícies de treball que faciliten les activitats d’aprenentatge amb contingut STEAM.
  •  
  • Treballar les perspectivas adients a una societat tecnificada de cara al futur.
  • Integrar les competències pròpies del segle XXI, la competència digital des de diferents vessantsi la participació i opinió en els projectes STEAM.
  • Facilitar als docents les eines necessàries per fer el guiatge de projectes de contingut STEAM.

Continguts

 

 

 

 

 

 

 

El taller s’estructurarà en el treball de diferents STEAM Tools d’uns 45 minuts de durada en tres eixos diferents:

  • Metodologies propicies : Procés Tecnològic, indagació, resolució de problemes, ABP, racons STEAM, design thinking, gamificació, pensament computacional, treball cooperatiu.
  • Tecnologies favorables: Robots, sensors mòbils, impressió 3D, apps, dades remotes.
  • Perspectives adients : STE(A)M, tinkering, controvèrsies socio-científiques, educació per la pau, ciència ciutadana, equitat de gènere.

Pla d’avaluació de l’activitat

 

  • Disseny per grups, d’una proposta d’activitat projectitzada i/o projecte on s’implementin algunes de les STEAM Tools mostrades en el curs.

Nivell educatiu

Primària i secundària

Esdeveniments propers

No hi ha esdeveniments pròxims.