Itinerari 14 Creativitat i introducció del joc a les tasques d’escriptura: Escriviure, escrivivir.

Nom de l’activitat

Creativitat i introducció del joc a les tasques d’escriptura: Escriviure, escrivivir

Nom dels formadors/es

Rosario Curiel

Descripció

 

 

El present curs serveix com a introducció del mètode “Escrivivir”, que s’aplica per implementar la creativitat de l’alumnat i el professorat a les tasques d’escriptura.

Objectius                    

 

 

-De

  1. Desenvolupar la competència comunicativa de l’alumnat.
  2. Produir textos literaris a partir de diverses tècniques (brainstorming, pseudoplagi, atzar, creació cinètica…)
  3. Millorar l’expressió escrita i oral
  4. Potenciar l’autoestima de l’alumnat.                                                

Continguts

 

 

 

 

 

 

 

  1. D'on treure materials per escriure: observació de l'entorn i de l'interior personal
  2. Les veus de l'escriptura
  3. La pràctica com a resposta als problemes d'escriptura Introducció d'una "tècnica lúdica"
  4. Moviment creador dinàmic: de fora-dins i viceversa Elements de correcció en els textos produïts
  5. Lectura i dinamització de textos-disparador
  6. Creació i re-creació de textos
  7. Els textos elaborats com a gènesi de nous textos
  8. La imaginació com a font d'autoconeixement
  9. Juxtaposició d'idees / realitats externes = idees pròpies
  10. Anàlisi de resultats. Feedback

Pla d’avaluació de l’activitat

 

 

Serà indispensable l’assistència i la participació activa dels assistents a classe. A tal efecte, es demana que utilitzin una llibreta per a l’activitat i estris per a l’escriptura (bolígrafs, llapis de colors…). Es produiran textos i s’hauran de llegir.

Nivell educatiu

Secundària

Esdeveniments propers

No hi ha esdeveniments pròxims.