SARDANES ESCOLARS DINS DEL PROJECTE ESCOLA

La sardana, malgrat les entitats sardanistesque organitzencursos o tallers per aprendre a ballar-ne,que programen ballades, aplecs o concursos o que vetllen per a la divulgació en tots els àmbits de la societat, no viu un dels moments més àlgids de la seva història. És per això que si universalitzem la sardana en el context de l’educació primària, en formar part del currículum escolar, la seva persistència pot esdevenir segura.

L’activitat d’aprendre a ballar sardanes a l’escola, tal com avui està pensada, ja sigui com a extraescolar odins el mateix horari escolar(sense cap tipus de relació amb la resta de matèries i sempre de forma optativa) fa que no sigui una activitat majoritària o amb una normalització o consolidació plena.

En canvi, si l’objectiu de la proposta didàctica LA SARDANA EN EL  CURRÍCULUM ESCOLAR, COM FER-HO POSSIBLE? s’assoleix, no sols s’aconseguirà que, per mitjà d’un treball interdisciplinari i cooperatiu, com el que es presenta, formi part del currículum del cicle superior del’etapad’educació primària, sinó que tot l’alumnat en podrà ballar quan vulgui i al mateix temps es mantindrà viu per sempre més aquest símbol del nostre país.

Tanmateix, avui només és una proposta que tirarà endavant, el curs 2018-19, un grup impulsor, en dues comarques (Les Garrigues i La Noguera). Confiem que a finals del proper curs ja sigui una experiència educativa que es pugui traslladar a la resta de comarques de Ponent. Aquesta és la voluntat dels Serveis Territorials d’Ensenyament de la demarcació de Lleida.

Esdeveniments propers

No hi ha esdeveniments pròxims.