Visita pedagògica al laboratori de Formació i Recerca en Educació Infantil: Aula Teresa Buscart i Aules Montessori. Universitat de Vic

Descripció   La característica del nou laboratori és que acull materials i ambients que cobreixen les necessitats de l’infant pel que fa a aspectes com el llenguatge, la perfecció del moviment, la socialització, la vida pràctica, l’autonomia, l’educació sensorial, la lectura o les matemàtiques, entre altres. L’ordre, la senzillesa i la bellesa són, segons Silvia Dubovoy factors clau en la pedagogia Montessori , ja que “el desenvolupament òptim de l’infant depèn d’un ambient físic, psíquic i emocional preparat”. Aquest desenvolupament es basa els principis d’autonomia, independència, capacitat d’escollir, desenvolupament de la voluntat i l’autodisciplina, per tal que el nen esdevingui el seu propi mestre.
La visita de caràcter pràctic la farem per promoure la reflexió de la propia pràctica i compartir experiències d’èxit consolidades.
  
Objectius   – Intercanviar experiències entre iguals sobre les metodologies actives utilitzades al centre.
  
Continguts   – Desenvolupament professional i personal.
– Gestió i organització d’aula.
– Aprenentatge a partir de l’experiència.

  
Formador/a   Marta Camps Devesa
  
Organització   Moviment d’innovació educativa de Lleida

Now add some widgets!