SIKKHONA EDU: Comunicació de qualitat. Millora de la relació i del rendiment del grup.
2019-2020 | Taller. Primària-Secundària |
Persones destinatàries | Mestres d’educació primària i secundària. |
Requisits de certificació | Es requereix l’assistència mínima al 80% de les activitats i el 100% de la realització de les tasques proposades en aquest curs/itinerari per poder obtenir el reconeixement de certificació. |
Descripció |
Sikkhona és una eina visual molt eficaç per a crear, a través de la comunicació, una relació respectuosa, sincera i de qualitat dins d’un grup. És una eina essencial a nivell educatiu (escoles, instituts, universitats, espais de lleure, família, claustres de professors…) per dinamitzar el grup assolint major nivell de confiança i d’eficàcia. De manera fàcil i amena els integrants del grup aprenen a escoltar, a comprendre i a expressar-se, millorant la comunicació interpersonal i desenvolupant les intel·ligències lingïística, intrapersonal i emocional. A través del mateix element visual (joc d’imatges) Sikkhona és una eina amb imatges que presenta diverses dinàmiques per a obrir espais de comunicació i relació en 6 contextos essencials en l’àmbit educatiu. |
Objectius |
-Donar a conèixer la filosofia i la proposta metodològica concreta de
Sikkhona, especificant com són les estacions funcionals, les estacions
disfuncionals i les eines a utilitzar. – Promoure les relacions òptimes en el treball a partir de la bona comunicació dins dels grups, conscients que les habilitats personals no són suficients i que la vida en el grup condiciona el comportament individual de les persones. -Difondre bones pràctiques de l’excel·lència relacional en les organitzacions o grups, fomentant així el funcionament òptim del propi grup i el creixement individual de cada persona. |
Continguts |
1. Trencar el gel (iniciar el camí relacional i de la comunicació) 2. Construir vincles (descobrir-nos com som i aprendre a donar-nos feedback) 3. Compartir sentiments (compartir i treballar emocions i sentiments) 4. Armonitzar diferències (gestionar els conflictes, empatitzar,ser assertius) 5. Descobrir talents (reconèixer i potenciar el millor de cada persona) 6. Deixar anar (finals d’etapa, canvis, comiats, morts,…) |
Formador/a | Susanna Fernando |
Organització | Moviment d’innovació educativa de Lleida |
Now add some widgets!